Tuesday 1 November 2011

Matlamat hidup harini

Sejak berpisah dengan dia sebulan ini , aku bertindak satu demi satu langkah baru untuk memperbetulkan diri dan juga matlamat baru untuk mula kan langkah baru dlm hidup aku . setelah mendapat kerja baru , alhmadulillah aku tumpukan sepenuhnya pada kerja . tiada secebis niat di hati untuk mencari detik percintaan yg baru . pada aku , percintaan untuk usia muda seperti aku belum boleh bersedia dengan berfikiran matang . sebolehnya aku ingin tumpukan lebih pada kerja dan memenuhi keperluan juga kehendak aku dan keluarga aku . entah mengapa aku boleh bersedia untuk perubahan diri yg lebih matang dengan cepat . mungkin mustahil untuk berubah dgn drastik tp ini yg aku rasa . aku berubah dengan mendengar nasihat dia dan juga kawan kawan yg sama juga nasihat aku dapat . aku memutuskan untuk bekerja , mencari harta dan membahagiakn diri sendiri . mungkin selama ini aku hanya mementingkan perasaan orang lain , menjaga dan membahagiakan orang lain tanpa memikirkan perasaan diri sendiri . banyak juga aku baca tips dari akhar bagaimana untuk memajukan diri . aku cuba dan buat . alhamdulillah , aku yakin dengan kerja aku sekarang dan insyallah aku akan berusaha memajukan diri dengan usaha sendiri . kalau dulu “ awak tiada dalam hidup saya , selemah lemah umat saya akui “ . NO !! aku sedar selama ini aku bergantung pada orang lain bukan pada diri sendiri . kini , aku lebih tumpu kn pada kerja dan juga keluarga aku . aku mampu memegang “ takdir dan jodoh di tangan TUHAN” . aku harus yakin diri sendiri . orang lain bercinta ke apa aku tiada perasaan cemburu atau apa apa je . heee (: . insyallah ada jodoh ada kad jemputan  . ehehheeeee